2014. május 12., hétfő

Élménybeszámoló az olasz útról

OLASZORSZÁGBAN A COMENIUSSZAL




Pintér Tanár úrtól  kaptam a tájékoztatást, hogy lehetőségem lenne a két éve működő Comenius projectben részt venni.  Megtudtam, hogy az úti cél Nápoly és környéke lenne, az iskolánkból pedig 6 diák és 2 kísérő tanár venne részt az utazáson.  Nagyon örültem, hogy bekerülhetek a programba, sok érdekeset hallottam már róla. Facebookon felvettem a kapcsolatot azzal a lánnyal, aki később vendégül látott Maddaloniban, egy Nápoly melletti kisvárosban. Nagyon szimpatikusak voltunk egymásnak, gyorsan megtaláltuk a közös hangot. Rövid időn belül az egész családot megismertem. Elérkezett a várva-várt nap! Nápolyban izgatottan szálltunk ki a gépből az osztálytársammal, Lilivel.
Lilivel a tengerparton
Éppen a bőröndöket húztuk magunk után, amikor megláttuk a lengyel csapatot, akik már ott vártak minket a reptéren. Egy kis busz vitt minket Maddaloniba. Amint leparkoltunk, és kiszálltunk az olasz suli előtt, mindenki megtalálta „kis családját”, kivéve engem. Kis késéssel megérkeztek az én „családtagjaim” is, a szívem egyre jobban dobogott. Lehet, hogy az egész csapatból én voltam a legizgatottabb. Beültem az autóba, és elindultunk „haza”. Kicsit feszült voltam, de Chiara kedvessége sokat segített. 

Az olasz családom
Megismerkedtem a család többi tagjával  is, akik nagyon közvetlenek voltak. Chiara megmutatta nekem a szobámat, majd körbevezetett az egész házban. Még aznap este elmentünk Európa egyik legnagyobb bevásárlóközpontjába nézelődni. Másnap elindultunk „fölfedezni” a várost vendéglátómmal és az unokatestvérével, Noémivel.   Nagyon jól éreztük magunkat, nekem különösen egy hatalmas park tetszett. Azt élveztem a legjobban, hogy milyen kedvesek és lazák az olaszok, szerintem mi is lehetnénk ilyenek.
Amikor hazaérkeztünk, egyből megebédeltünk. Este átmentünk Casertába, ahol találkoztunk Lilivel és a fogadójával, Serenával :).  Élveztem, hogy az angol révén milyen jól tudunk egymással kommunikálni.

Az iskola
Hétfőn az iskolában megismerkedtem az ottani gyerekekkel. Kis idő múlva meghallgattuk a Comenius-dalokat, (Törökország, Magyarország, Spanyolország, Lengyelország és végül Olaszország).  Megkóstoltunk néhány olasz ételt is.  A következő állomás a tornaterem volt, ahol érdekes feladatok,  illetve divatbemutató várt minket.  Utána megebédeltünk, és 2 órás szünet következett. Végül az iskolából távozva körbenéztünk Maddaloniban. Családi vacsorával ért véget a nap.

Pompei
Kedden Pompei felé vettük az irányt.  A város és története már régóta érdekelt, örültem, hogy a valóságban is láthatom. Pompei után a kitűzött célunk Vietri sul Mare volt. Gyönyörű hely, ráadásul a tengerbe is belelógattuk a lábainkat. A fáradságos nap után mindenki kipihente magát otthon.
Szerdán Casertába vonult kis csapatunk. Bementünk a Royal palotába, ami nagyon szép program volt, és egyben nagyon fárasztó is (legalábbis számomra). Ezzel együtt élveztem az egészet, mert gyönyörűbbnél gyönyörűbb festményeket, használati tárgyakat láthattunk.  Az utána következő 1 órás szünetben mindenki (csoportosan) fölfedezhette Casertát.  Mi ketten,  Lilivel nagy érdeklődéssel kukkantottunk be a különböző boltocskákba, igazi olasz hangulatot árasztottak :).  Végül ez a nap is eltelt.

A casertai Királyi Palota
Csütörtökön Nápoly városát néztük meg.  Bementünk egy hatalmas templomba, ami nagyon szép volt. Egyszóval minden fontos turistalátványosságnál megálltunk és élveztük, hogy Olaszországban vagyunk :).  Közben megéheztünk, így bementünk egy olasz pizzériába, ahol mindenki kapott pizzát és üdítőt. Miután távoztunk az étteremből, kaptunk 1 órás szünetet, Lilivel ismételten együtt csavarogtunk :). Miután letelt az 1 óra, folytattuk utunkat Nápolyban… voltunk a tengerparton is. Tóth tanárnő és én szebbnél szebb kagylókat gyűjtöttünk. Kisgyerekként már jártam ebben a városban egyszer a szüleimmel, de most így visszatérve sokkal jobb volt. Élveztem, hogy sokan vagyunk, és főleg azt, hogy a barátnőm is itt van :).  A nap végén mindenki fáradtan dőlt be otthon az ágyába.

A nápolyi tengerpart
Pénteken sulis nap volt érdekes programokkal.  Az én kedvencem az 1 perc és nyersz című játék volt. Abból állt, hogy csapatokba verődve 1 percünk volt arra, hogy megoldjunk egy kiszabott feladatot. Ezután a vicces játék után olasz gesztusokat tanulhattunk meg, amit nagyon érdekesnek találtam.  Hazaérkezve gyorsan megebédeltem Chiarával, majd később találkoztam Lilivel és Serenával, majd elmentünk ajándékot vásárolni a szüleimnek :). Miután hazaértem gyorsan átöltöztünk, mert a búcsú parti következett. Kivételesen nem a szülők vittek el bennünket, hanem Chiara egyik barátja. Táncoltunk, és rengeteget nevettünk, finomakat ettünk. A buli vége fele sokan sírtak, mert ez volt az utolsó ilyen találkozó, hogy együtt a „nagy család”. Lehet, hogy nem olyan régen csatlakoztam, de én is átéreztem, amit ők, akik már benne voltak a kezdet kezdetén. Megható volt az egész, én is elérzékenyültem.  Miután vége lett a nagy partinak, mindenki fájó szívvel ment haza.


Szombaton újra majdnem mindenki a könnyeivel küszködött, mert itt volt az idő elbúcsúzni egymástól.  A repülőtéren elköszöntünk a törököktől és a lengyelektől. A több mint 1 órás út után végre megérkeztünk Budapestre.
Visszagondolva az élményeimre, nagyon jól éreztem magam. Sok barátot szereztem, és sok új hasznos információval lettem gazdagabb! Még egyszer nagyon szépen köszönöm a lehetőséget Pintér Tanár úrnak, aki felajánlotta nekem ezt az utat.                                                                                                                                             

                                                                                                                        Kardos Lili 10.osztály

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése