2014. május 3., szombat

Comenius projekthét Olaszországban

Az utolsó Comenius partnertalálkozó Maddaloniban

A Comenius project utolsó találkozójára àprilis 5. és 12. között került sor Olaszország egyik városában, Maddaloniban. A magyar csapat már régóta készülődött erre az útra, mivel újra találkozhattak régen látott barátaikkal. A magyar csapatot Pintér Zsolt tanár úr és Tóth Adrienn tanárnő vezetésével Csurka Balázs, Móga Dániel, Kardos Lili, Rápolthy Bálint, Siegler Márk és Veszeli Lili alkotta.
A magyar csapat Pompeiben

Csapatunk érkezését nagy olasz tábor fogadta, majd a rövid beszélgetések után a fogadó diákokkal az új otthonainkba mentünk.
A szombat hamar elment, mely családi vacsoráról, illetve a családokkal való ismerkedésről szólt. A vasárnapi napot nevezhetjük igazi "Family day"-nek, mivel ekkor a családok érdekesebbnél érdekesebb programokat találtak ki nekünk.

A hétfői napot az olasz iskolában kezdtük, megismerkedtünk nagyon sok olasz diákkal, majd a megnyitó ünnepséget láthattuk, amelyen megtekinthettük az olaszok nemzeti táncát, a Tarantellát. Hallhattunk jobbnál jobb zenés előadásokat, majd egy divatbemutatóval zárult az ünnepély, ezután pedig Maddalonit fedeztük fel egy rövid városnézés keretében.

Pompei
Kedden megnézhettük az ókori Pompei romjait, amely mindenkit lenyűgözött, majd egy tengerparti várost látogattunk meg, Vietri Sul Mare-t, ahol mindenki kapott két óra szabadidőt. Volt, aki a város felfedezésére indult, a többség viszont a tengerparti sétát választotta, a magyar csapat ez utóbbihoz csatlakozott.

Szerdán a casertai Királyi Palotát néztük meg, majd annak kertjében nagyot sétáltunk. A kert végében egy vízesés várt minket, ahol mindenki örömmel fotózkodott.

A nápolyi vár
Tengerpart Nápolyban
Másnap megcsodálhattuk Nápoly szépségeit, és mindenki örömére az egész világon oly híres olasz pizza volt az ebéd. A Vezúvhoz tervezett túránk sajnos elmaradt, mivel a vulkán ráijesztett egy kis füsttel az ottlakókra, de a nápolyi tengerpart mindenért kárpótolt minket.

A hét utolsó munkanapján ismét az iskolába látogattunk, délben egy csapatjátékban vettünk részt, ahol kevert csapatok versenyezhettek egymással, majd a fogadó család finom főztje után készülődhettünk az esti búcsúpartyra.
A project utolsó bulija jól sikerült, csak sajnos az egész projektnek vége lett. Mindenki szomorúan búcsúzkodott, de tudtuk, hogy ez a búcsú nem végleges, hiszen spanyol, olasz és lengyel diáktársaink meghívtak magukhoz a nyári szünetben, így újra találkozhatunk egymással a projekten kívül.
Az utazó csapat igazán örült, hogy ilyen jó és élménydús hete volt. Mindenki megkóstolhatta a híres olasz tésztákat, pizzákat és a mindenki által kedvelt lasagnét.

A Comenius csapat Maddaloniban
Az olaszok másik híres tulajdonságát is megismerhettük, a rendkívül ijesztő vezetési stílusukat, de szerencsére mindenki épségben megérkezett a Liszt Ferenc repülőtérre, ahol már az igazi családunk várt bennünket.