2013. március 24., vasárnap

Sítábor - 2013


Sítábor - 2013

Január 26-án indultunk az iskolai sítáborba. Reggel 8 órakor találkoztunk a Kongresszusi Központ parkolója előtt. Egy kisbusszal és Kertész tanár úr autójával utaztunk. A kisbusz nem volt végig hűséges társunk az úton. Mikor megérkeztünk a szállásra mindenki rohant a fűtött szállodába, hogy elfoglalja a szobáját. Én Jankával és K. Lilivel kerültem egy szobába (mivel nem jött más lány). A mostani szobánk sokkal nagyobb volt és két wc mellett még erkélyünk is volt, ahonnan szép kilátás nyílt a hegyekre. Ez a falu pont két hegy között feküdt, és közepén egy patak vágta ketté.
Az első nap Matreibe mentünk azért, hogy aki akar, az bérelhessen sílécet. Ennek a hegynek két része van: Kals és Matrei, régebben ez két különböző pályarendszer volt, melyet összekötöttek egy felvonóval, így sokkal több helyen lehet már síelni. Délben a fő hüttében találkoztunk a tanárokkal, majd egész napos síelés következett. Második nap Zettersfeldbe mentünk, mert ez a hegy közel volt a szálláshoz. Aznap esett a hó, szóval nem annyira tetszett ez a sípálya, és a pályák sem voltak annyira jók. Viszont az ottani piros pálya miatt azt mondhatjuk, hogy igazán élvezetes napra sikeredett ez is. Ez volt az a nap, amikor először mentem szűzhóban, és egy percen belül körülbelül kétszer estem el (Janka is), de nagyon élveztem és tanultam is belőle. 

Másnap kétfelé osztották a csoportot: aki jobban szerette a fekete pályákat, az ment Hochsteinbe, aki a kékeket, az az előző napon már bejáratott helyre ment vissza. Én Hochsteinbe mentem. Még a felvonók elindítása előtt odaértünk. Nekem ez a hegy tetszett a legjobban, mivel itt le lehetett síelni a hegy aljára, és olyan volt a felvonó, hogy egy kabinos után két ülős felvonó következett, így nem kellett lecsatolni minden egyes alkalomnál a léceket. A pályák hosszúak voltak és az idő is szép volt, sütött a nap, ezért délben kint ettünk a hütte előtt. Mellesleg aznap volt a szülinapom. Ajándékként estem egy akkorát, hogy nem bírtam rendesen levegőt venni utána. Negyedik nap Silianba mentünk, ahol csak az volt a baj, hogy a hó nagyon elolvadt, és már latyakos volt. Itt kevesebb pálya volt, ezért sokat ültünk a hüttében, ami nagyon szép és nagy volt. Ötödik nap megint Matreibe mentünk (hogy Dávid vissza tudja vinni a két napra kölcsönzött lécét), de a pályák nagyon jegesek voltak, a sílécünk csúszkált a pályán. Jankával átmentünk ezért Kalsba, ahol jobb volt a pályák minősége. De a végén már annyi felvonóra felültünk, hogy nem tudtuk, hogy merre menjünk vissza a kabinoshoz (ami visszavisz Matreibe), ezért követtük a pályán lévő táblák utasításait, de úgy egy faluban lyukadtunk ki. Lecsatoltunk és elgyalogoltunk a kabinosig, ami a falu másik végében volt … És csak fél órával késtük le a találkozót. Ebéd után már csak Materiben síeltünk, de a pályaviszonyok még mindig borzasztóak voltak.
 




Hazafelé menet, hogy ne unatkozzunk, buszunk megint rakoncátlankodott. Mindent egybevetve nagyon tetszett a sítábor, ami továbbra is a kedvenc eseményem minden évben.


Veszeli Lili



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése