2013. március 19., kedd

IKT továbbképzés Máltán

Pályázat
Idén februárban sikerült eljutnom Máltára, ami régi álmom volt. Az Európai Unió Egész életen át tartó tanulás programjának egyik alprogramja a Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak. Erre a programra mi tanárok is pályázhatunk, így voltam két éve az angliai Cheltenhamben is, ahol a CLIL módszerről tanultam. Mivel a szabály szerint csak kétévente lehet ugyanazon személynek pályázni, ki kellett várnom nekem is. Pályázni pedig kell, mert így lehet kijutni szép helyekre, jó képzésekre.
 
Témaválasztás
Már egy ideje foglalkoztat az IKT, azaz az információs-kommunikációs technológia alkalmazása az oktatásban. Éppen ezért a külföldi tanfolyamok böngészése során megakadt a szemem a máltai kínálaton. Az ETI kurzusszervező iskola olyan egy hetes továbbképzést kínált, amelynek központjában az IKT áll és a szigetország természeti szépsége kiegészítő programok sokaságát tárja elénk. Izgalmasnak ígérkezett a meghirdetett program, a témák - blogírás, wiki oldalak és saját honlap szerkesztése, podcastok, avatar, webquest, audiocity, moviemaker stb., illetve a délutáni kirándulási lehetőség.
 
Málta  
A kék lagúna
A Földközi-tengeri szigetország igazi kuriózum nekem, aki az Alföld sík tájain nőtt föl,messze a mediteránium térségétől. Érdekes időjárás fogadott, sok esővel és hűvös széllel,ami a telet jellemzi errefelé. Időnként úgy éreztem magam, mint a korábbi angol gyarmatosító vidékén. Volt szerencsém látni a tengerpartot, hiszen tőle 100 méterre laktam, a hegyvidéket, a 7000 éves kötemplomokat, az alig 7000 fős fővárost, Valettát, valamint Gozot, a testvérszigetet, Mdinát, a régi fővárost és belekóstoltam a zajos, pörgős éjszakai életbe Paceville egyik legnépszerűbb szórakozóhelyén, a Havannában. Itt dolgozik már közel egy éve az egyik pasarétis tanítványom, Máté, akivel kellemes tengerparti kávézás közben emlékeztünk közös gimnáziumi élményeinkre. Reggelente futni mentem a tenger mellé... 
 
Hozadék
Úton Gozo felé
Egy-egy ilyen továbbképzés során mindig ott van az emberben a kétség, hogy vajon milyen színvonalú lesz a képzés? Van-e értelme ott lenni? De ezek a gondolatok, érzések csak rövid időre kerítenek hatalmukba, mert akkor is megérné, ha semmi újat nem hallanék. Nos, jelentem nem így volt. A kurzus során sok új dolgot láttam, több hasznos IKT alkalmazást ismertem meg, amit rögtön tudok használni a munkám során. Ennek pedig diákjaim is örülnek, mert érdekesebb feladatokat kapnak. Elsősorban a 9. osztályban alkalmazom a tanultakat, mert ott látok rá legnagyobb fogadókészséget. Velük folytatjuk a korszerű módszerek megismerését és gyakorlását, ami általában igényli a táblagépet vagy laptopot. Virtuális osztálytermet működtetünk, pontrendszer képezi az értékelés alapját, önálló, személyre szabott tempóban dolgoznak a tanulók és élvezetesebb formában sajátítják el a tananyagot.  


Gozo szigete

Kapu
Dél-Máltán

Máté és társasága egy angol pubban

Az IKT-s csoport egy része


Málta pedig esőben és napsütésben egyaránt csodaszép, ajánlom mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése